0 termék 0Ft
5 tipp az alacsony koleszterin szintért

5 tipp az alacsony koleszterin szintért

A koleszterinszint ártó hatása nem kérdés, hiszen alattomos módon, lassan kifejtve hatását súlyos károkat okozhat szervezetünkben, amit később teljesen vissza fordítani nem tudunk. Ezért fontos, mint ahogy más területeken is a megelőzés! Először is keressük fel orvosunkat és kérjünk egy koleszterin szint vizsgálatot. Ha kicsit magasabb a koleszterin szint, akkor orvosunk minden bizonnyal hasznos tanácsokkal fog ellátni bennünket illetve itt is olvashatsz most pár ötletet, ami segít. Ha minden rendben van a koleszterinszintünkkel, akkor is érdemes felülvizsgálni az étkezési szokásainkat. Zsírban gazdag a táplálkozásunk? Sok állati eredetű zsírt fogyasztunk? Ha igen, akkor mindenképpen itt az ideje a váltásnak, hogy a következő mérésnél is tökéletes legyen a koleszterin szint. Az életmód váltás egyéb jó mellékhatásaként az életvitelünk is javulni fog, és akár egészségesen fogyhatunk is.

Kerüljük a zsíros húsokat

Fogyasszunk zsírmentes fehér húsokat, csirkét, pulykát és hetente 1-2szer együnk halat. Kerüljük a belsőségek fogyasztását. A koleszterint az állati eredetű zsiradékok tartalmazzák, és ezek többsége tele van telített zsírsavakkal, gyakorlatilag a rossz koleszterin szint növekedést segítik elő. Tehát érdemes minél kevesebbszer enni a következő élelmiszereket is: feldolgozott húsáruk, felvágottak, virslik, kolbászok, szalonna.

Válasszuk a sovány tejtermékeket

Mivel a tejtermékek tejzsírt tartalmaznak, és ezek is állati eredetűek, mindenképpen csökkentsük a fogyasztásukat illetve cseréljük le az alacsony zsírtartalmú társaikra. Együnk növényi sajtokat. Növényi margarint.

Telítetlen zsírok és olajok

Főzéshez mindenképpen ezeket használjuk. tehát növényi eredetű olaj kerüljön mindenképpen a kosárba, felejtsük el a zsírral sütést. Az omega3 zsírsavak jótékony hatása miatt együnk sok halat.

Kerüljük a gyors étkezdéket.

Mozogjunk rendszeresen

Napi 30-45 perc mozgással sokat tehetünk a koleszterin szint csökkenéséért. Ha kezdők vagyunk kezdetben válasszuk a sétát, majd áttérhetünk a biciklizésre, tornára, a kirándulás is jó szabadidős tevékenység, és rengeteg edző terem otthoni dvd van már segítségünkre.

Kerüljük a stresszt és a dohányzást

Ha túlsúllyal küszködünk, akkor itt az ideje megszabadulni a feleslegtől. 10%-os súlycsökkenéssel, akár 10%-kal csökkenthetjük a koleszterin szintet is.

+1 tipp

Az almaecet egyik jótékony hatása, hogy segít tisztítani az érfalakat! Együnk sok gyümölcsöt és zöldséget, hogy szervezetünkbe juttassuk a megfelelő vitamin mennyiséget, rostokat.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Floating Social Media Icons Powered by Acurax Blog Designing Company
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers