0 termék 0Ft
Diétás palacsinta

Diétás palacsinta

Készítettél már diétás palacsintát? Mi nagyon szeretjük, de azt hiszem a palacsintát mindenki szereti, és ha egészségesen táplálkozol akkor sem kell lemondanod róla.

Egy forró cukormentes palacsinta reggelire, vagy leves után, desszertként a finom túrós palacsinta, ebédre egy adag hortobágyi húsos palacsinta. Melyiket választanád?

Régebben nem nagyon készítettem palacsintát, mert nem tudok 1-2 palacsintával betelni, és ha nem diétás palacsintát készítesz akkor nem éppen egy alakbarát desszert. Majd próbálkoztam teljes kiőrlésű liszttel, különböző receptekkel, legtöbb kudarcba fulladt, mert sehogy sem sült meg a diétás palacsintám, elszakadt, nyers maradt.

Nem adtam fel szerencsére, minden alkalommal amikor valamilyen okból a férjemnek készítettem palacsintát, magamnak próbálkoztam a diétás verzióval. Végül rájöttem, hogy nem csak a liszt a hibás, nem a liszt mennyiségével van a baj, a helyes keveréssel, a többi hozzávalón is változtatni kell. Azóta diétás, szénhidrát csökkentett palacsintát készítek csak, és nem esem kétségbe, ha felmerül a palacsinta kérdés.

Diétás palacsinta recept

200 gramm liszt (speciális, lejjebb olvashatsz róla)

2 tojás (vagy 3 kisebb- a tojás a titok nyitja)

1 csipet só

1 ek. természetes édesítő – ha sós palacsinta készül akkor ezt ki kell hagyni

2 dl tej – ha sűrű akkor fele tej, fele szódával higítsd

A hozzávalókat összekeverjük és tejjel hígítjuk, majd sütjük.

Nekem a legjobban a diawellness sütőliszt vált be, ezzel bármilyen süti elkészíthető és ha nagy kiszerelésben veszem meg, akkor még jól is járok vele.

Természetesen kipróbálhatod tönkölybúza-, zabpehely-, teljes kiőrlésű liszttel is. Teflon palacsintasütőn sütjük, vékonyan megkenve minden egyes sütés előtt olajjal. Kókuszzsírral még nem próbáltam, de biztosan nagyon finom ízt ad a diétás palacsintának.

Az elkészült diétás palacsintákat cukormentes töltelékkel töltsd meg. Light túró, édesítővel és vanília aromával, vagy természetes édesítővel elkevert kakaópor, fahéj, cukormentes lekvár, gyümölcsszósz, cukormentes csokiszósz mind tökéletes választás. Juharfaszirup helyett agave sziruppal is meglocsolhatod.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Animated Social Media Icons Powered by Acurax Wordpress Development Company
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers