0 termék 0Ft
Ülőmunkát végzőknek kötelező

Ülőmunkát végzőknek kötelező

Biztosan sokszor érezted már azt a bizonyos fájdalmat a hátadban, nyakadban, derekadban. Sokszor már akár 10 perc üléstől is jelentkezik. Erre a jelenségre bizony komoly figyelmet kell fordítani.

A gerincünkről tudni kell, hogy önmagában nem képes a súlyunkkal megbirkózni, de ebben segítenek neki a mély hátizmok, amik átveszik a terhelés egy részét járás, mozgás közben, fekvés közben pedig elernyednek, hiszen akkor a gerincre sem nehezedik terhelés.

Azonban amikor ülünk, a mély hátizmok nincsenek mozgásban, így a gerincre nagyobb teher nehezedik. Mindemellett, ha helytelen testtartás is párosul hozzá, akkor bizony a fájdalom is meglátogat minket.

Ülés közben, ha mondjuk olvasunk, írunk, fejünket sokszor lehajtva tartjuk, ezzel a nyaki részen keringési problémák léphetnek fel, ami egyenesen vezet a fejfájáshoz. Ha éreztél már tompa fejfájást, és nem tudtad mitől van, elképzelhető, hogy a keringési problémák okozták nálad is.

Ezekkel a tipikus tünetekkel nem csak az a gond, hogy kellemetlenek és ellehetetlenítik az ember napját, hanem hosszú távon bizony gerincproblémákat is okozhatnak: gerincsérv, gerincferdülés.

A gerinc leterheltségén kívül emésztési problémák is jelentkezhetnek, hiszen az anyagcsere lelassul és a méreganyagok ezáltal nem tudnak olyan ütemben távozni a szervezetből.

Halhattad már azt, hogy az ülőmunka össze függ a nagy fenékkel. Bizony van benne valami. Képzeld el, hogy egész nap ülsz, aztán beülsz valahova ebédelni, elmész egy moziba ahol ülsz, vagy a barátnőiddel beültök valahova meginni egy italt, majd hazamész, leülsz vacsorázni, aztán befekszel az ágyba. Bizony ilyen életmód mellett az alakot megtartani nagyon-nagyon nehéz, és pontos odafigyelést igényel. Ha nem változtatsz szokásaidon akkor a mozgásszegény életmód következményei is elérnek, illetve az elhízás sem fog elkerülni.

Ilyen inaktív életstílus mellett a szervezetnek nincs szüksége túl sok kalóriára, és minden egyes plusz kalória nagyon könnyen raktározódik a zsírpárnákban, hiszen semmi extra mozgás nem éri, nem kell felhasználnia a plusz bevitt energiát. A mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás mellett természetesen a narancsbőr is hűséges társsá válik és a visszér problémákkal is számolni kell.

Természetesen ez ellen tehetünk, akár már ma!

Első körben figyeljünk oda  a helyes táplálkozásra. Nagyon fontos, hogy teljes értékű ételeket fogyasszunk, figyelve a kalória bevitelre.

Végezzünk tornát napi többször is.
Fontos átmozgatni  a nyak, a hát, a derék izomzatát, a lábakat. Ne sajnáljuk az időt erre.
A nap többi részében amikor a munka miatt már nem szükséges az íróasztalnál ülni igyekezzünk úgy alakítani a programot, hogy aktívabb életet éljünk. Menjünk a boltba gyalog, a gyerekekért az iskolába gyalog, a munkahelyre gyalog, vagy biciklivel, sétáljunk a parkban, játszunk a gyerekekkel az udvaron, fogócskázzunk, tollasozzunk, a lényeg, hogy mozogjunk.
Illetve kötelezően minden napra minimum 30-60 perc intenzívebb mozgást is be kell iktatni. Ezzel fokozzuk az anyagcserét, kalóriát használunk el. Az egyik leghatásosabb mód ha edzésünket intervallumos edzéssel kombináljuk

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Animated Social Media Icons Powered by Acurax Wordpress Development Company
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers