0 termék 0Ft
Egészséges olajok

Egészséges olajok

Találd meg a legegészségesebb olajat számodra. A főzés egyik alapkelléke az olaj. Számos ételhez használjuk, hol kisebb, hol nagyobb mennyiségben. Már azt is hallhattad, hogy bizony egyik egészségegesebb másik egyáltalán nem, egyik főzési módszer jobb a másiknál. Vajon melyik olaj a legkedvezőbb?

900kalória egy deciben

Az állati eredetű zsírok, növényi eredetű vaj, többféle főzőolaj növényekből, magvakból, átlagosan hasonló kalória tartalommal rendelkeznek. 100 ml olaj 900 kalóriát tartalmaz és 100gramm zsírt természetesen. A vajaknál már lehet eltérés, hiszen itt találhatunk lightot is, amelyekben már csökkentett a zsírtartalom. Azonban hiába a közel azonos kalória tartalom, egyik olaj egészséges, míg a másik nem.

Az állati zsiradékok telített zsírsavakban gazdagok,amelyek növelik a vér rossz koleszterin szintjét, míg más olajok telítettlen zsírsavakban gazdagok ,a melyek a jó koleszterin szintet emelik a vérben és nem károsak a szívre.

Melegítsük vagy ne?

A különböző olajok különböző hőmérsékleten kezdenek bomlani. Ezt hívjuk égéspontnak. Amikor az olaj ezt eléri, akkor az hatással van az olaj minőségére, az étel ízére, és a tápanyagok minőségére. Az égéspont függ az olaj természetes összetevőitől és annak feldolgozásáról. Minél kevésbé feldolgozott egy olaj, mint például az extra szűz olíva olaj, annál alacsonyabb az égéspontja, ezért ezeket az olajakat érdemes nem melegíteni, vagy csak alacsony hőmérsékleten. Míg azoknak az olajaknak amelyeknek magas az égéspontja, ízletesek magas hőmérsékletre hevítés után és az ételnek sem kölcsönöznek furcsa ízt.

Fontos szabály még, hogy az olajakat nem szabad kétszer használni. Az újra forrósított olaj magas százalékban tartalmaz transzzsírokat amelyek nagyon károsak a szívre.

Magas hőmérsékletre hevíthető olajok

Napraforgó, kukorica, repce, szőlőmag, zöldség, szezám, rizskorpa, földimogyoró olaj.

 

Alacsony vagy közepes hőmérsékletű sütéshez

Olíva és mandula olaj. Ezt használhatjuk süteményekhez, grillezéshez,  tepsiben sült húsokhoz, pörköléshez.

Melegítésre nem alkalmas olajok

Extra szűz olíva olaj, mogyoróolaj, dió olaj, lenmagolaj

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Animated Social Media Icons Powered by Acurax Wordpress Development Company
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers