0 termék 0Ft
Vásárolj nyitott szemmel

Vásárolj nyitott szemmel

Amikor csak beugrassz a boltba pár dologért, sokszor nehéz ellenállni a kísértésnek, és általában több mindent vásárolunk, mint amiért valójában betértünk az ABC-be. A boltok ki vannak élezve a vásárlókra, hiszen az a céljuk, hogy minél nagyobb forgalmat bonyolítsanak le nap, mint nap, ezért az elrendezés, az akciók, a színek, az ajánlatok mind arra összpontosítanak, hogyan adjanak el minél több árut neked.

A tudatos vásárlás tanulható, az egészséges vásárlás szintén, hiszen az élelmiszerüzletek akcióit, ha megvizsgálod 70%-ban cukros, egészségtelen dolgokkal van tele.

Nézzük meg, hogyan próbálnak rávenni téged különböző technikákkal a vásárlásra?

Szemmagasság

Megfigyelted már, hogy az akciós, a legkelendőbb márkák, vagy a promóciók, új termékek mindig szemmagasságban vannak? Tanulmányok bizonyítják, hogy szemmagasságban nézünk körbe először, és ha ilyenkor sikerül a figyelmünket elcsípni, sokszor nyert ügye van az üzleteknek. Itt sorakoznak, az 1-et fizet, 2-t kap, félárú, 3-as csomagolású, akciós termékek.

Többet veszel, jobban jársz

Egyre elterjedtebb, hogy egyes termékek nem a darabárát csökkentik, hanem többedmagával összecsomagolják, és úgy olcsóbban kaphatod meg, és sokkal kelendőbbek így az áruk. Bebizonyosodott az is, hogy jobban fogy egy termék, ha az van kiírva, hogy „3 darab csak 300forint”, mint a „darabja csak 100forint”. Ezek a reklámok is a szemre, az agyra próbálnak hatni. Viszont korántsem biztos, hogy 1 karton natúr joghurtra sikerül így szert tenni, vagy egészséges termékekre.

Az egyet fizet, kettőt kap akciókkal pazarlásra és túlevésre ösztönözhetik a népet. Hiszen megveszel valamiből 3-at, csak azért mert olcsóbban jön ki darabja, mintha egyesével vennéd, de lehet, hogy nincs is szükséged 3-ra, és végül kidobod, megromlik, ezzel szemetet termelve. Vagy éppen, ha már úgyis ott van, megeszed, így 1 csoki helyett 2-t falsz be. Nincs gond, ha mondjuk a kukoricakonzervet, vagy az olajat sikerül így megvenni és a kamrába eltenni, de figyelj oda, hogy mikor használod ki ezt az akciót.

Pontgyűjtés

A legújabb csalogatók a pontgyűjtő kártyák. Míg a supershop pontokat több helyen is gyűjtheted, addig a különböző boltok saját pontgyűjtő kártyái arra ösztönöznek, hogy csakis náluk vásárolj, hogy gyűljenek a pontok. Az is lehet azonban, hogy emiatt más boltok akcióiról maradsz le és ténylegesen sokkal több pénz folyik ki a zsebedből, mintha kicsit nyitottabb szemmel járnál. Mellesleg a pontjaidért cserébe az is elképzelhető, hogy olyan kupont kapsz, ami csokira, kekszre, sütire váltható be, ahelyett, hogy friss gyümölcsöt, zöldséget, egészséges dolgokat vásárolhatnál.

Színek bűvölete és az illatok

Nem véletlen, hogy a nagyobb boltokban, ahol a hely is adott a helyszínen sütnek pékárut, hiszen a frissen sült kenyér, süti illat elcsábítja az embert. A csomagolásokat is igyekeznek minél zörgősebbre, színesebbre készíteni, hogy felkeltsék vele a figyelmet. A díszes csomagolás, azonban nem tükrözi, hogy mi mennyire egészséges és minőségi. Egy kevésbé feltűnő, környezettudatosabb csomagolású termék is lehet éppúgy minőségi, viszont a borítás előállítása kevesebbe kerülhet, ezért az ára is olcsóbb lehet.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Social Media Icons Powered by Acurax Wordpress Development Company
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers