0 termék 0Ft
Diétás pizzás csiga

Diétás pizzás csiga

szenhidratcsokkentett_pizzas_csigaNagyon szeretjük a pizzát, és természetesen ebből adódik, hogy a pizzás csigát. Régen, mikor megjelent a bolti pizzás csiga a péksüteményes pultokban nagy rajongója voltam. AZtán persze idővel már nem volt akkora és nem volt olyan sok a töltelék sem benne, ahogy az lenni szokott a bolti árukkal legtöbbször, a kampány időszak után valahogy mindig csökkentenek benne valamit, vagy épp az árat emelik.

Mindemellett rájöttem, hogy egészségesen étkezni milyen jó dolog és abba meg főleg nem illik bele egy bolti változat. A súlytartást nézve, vagy épp a fogyást figyelve főleg nem. Viszont a házi, szénhidrát csökkentett változat egészséges, finom, laktat és nyugodtan beilleszthető az étrendbe.

Nálunk rendszeresen készül ilyen, általában kisebbek, nem akkora mint a bolti, de praktikusabb is. Levesek mellé szoktam készíteni, vagy ha kirándulni megyünk dobozban elfér, puha marad, és már a kisfiúnk is örömmel csipeget belőle.

Diétás pizzás csiga hozzávalói

40 deka szénhidrát csökkentett liszt

1 tojás

1 élesztő és fél deci tej+ pici cukor az élesztő futtatásához

200 gramm light margarin

2 teáskanál só

házi pizza krém, sonka, sajt, bazsalikom, oregáno

A diétás pizzás csigához futtasd fel az élesztőt. Közben a liszthez add hozzá a sót, morzsold bele a margarint, majd üsd bele a tojást és végül add hozzá a felfuttatott élesztőt. Ha túl kemény a tészta adhatsz hozzá 1-2 kanál tejfölt, ezzel lágyabbá teheted.

Ne felejtsd el megkóstolni a tésztát, ha nem elég sós, akkor tegyél hozzá még sót, nehogy ízetlen legyen a pizzás csiga.

A meggyúrt gombócot takard le és tedd félre kelni fél órára. Téglalap alakúra formázva nyújtjuk 1 centi vastagra.

Paradicsompüré, pici só, bazsalikom, majoranna, oregáno, rozmaringból készíthetsz házi pizza kréme. A kinyújtott tésztát kend meg a pizza krémmel, majd szórj rá bazsalikomot és oregánót, végül apróra vágott gépsonkát. Felturbózhatod nagyon pici kolbásszal, lila hagymával is, majd hajtsd be a két végét és tekerd fel. Ezután fogj egy jó éles kést és szeleteld fel kb. 2 centi vastagra. Ahogy szeleteled, az egyik vége picit úgyis összenyomódik, ez legyen az alja. Érdemes szilikon lapon, vagy sütőpapíron sütni. Ha megtöltötted a tepsiket keverj össze 1 tojássárgáját, pici sót és tejet és ezzel kend meg a tetejét, majd szórd meg sajttal, és már mehet is az előmelegített sütőbe. 180 fokon sütjük körülbelül 20-25 percig, vagy amíg szép aranyszínű nem lesz.

Levesek mellé, vendégeknek, vagy akár péksütiként tízóraira is tökéletes választás a diétás pizzás csiga.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Social Media Icons Powered by Acurax Web Design Company
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers