0 termék 0Ft
Diétás kenyér variációk

Diétás kenyér variációk

Aszalt paradicsomos kenyér

Nem meglepő, ha azt olvasod egy étteremben, hogy napszárította paradicsom, ugyanis az angol sun-dried tomato-t szó szerint is fordíthatjuk, de egyszerűbb, ha aszalt paradicsomként hívjuk.

500 gramm szénhidrátcsökkentett liszt+1 evőkanál búzasikér

1 deci tej+1 teáskanál cukor+élesztő

1 evőkanál oliva olaj

100 gramm aszalt paradicsom+ szárított, vagy friss mix fűszerkeverék

Az eredeti diétás zsemle receptet használd alapként. Adj a liszthez szárított vagy friss fűszermixet, az olaj helyett használj olíva olajat, dagaszd, majd mikor először megkelt a tészta adj hozzá 50 gramm aprított, aszalt paradicsomot, és így keleszd még 30 percig, majd kend meg a tetejét oliva olajjal és teheted is a sütőbe. Félidőnél szórd meg még 50 gramm aprított, aszalt paradicsommal és bazsalikommal.

Sajtos-hagymás diétás kenyér

1 apróra vágott hagymát dinsztelj meg 1 teáskanál olajon, amíg meg nem puhul, majd hagyd kihűlni. Szintén az alap zsemle, cipó receptet használd. Keverd a hagymát, 1-2 teáskanálnyi zsályát és 4 evőkanál reszelt parmezánt a szénhidrát csökkentett liszthez. Mielőtt a sütőbe teszed, szórd meg a tetejét 2 teáskanálnyi reszelt parmezánnal és így süsd 30 percig.

Fahéjas, mazsolás kenyér

A diétás zsemle receptjét érdemes az édeskés kenyerekhez is használni.

A fél kiló szénhidrát csökkentett liszthez keverj hozzá 1 teáskanálnyi fahéjat és 2 teáskanálnyi cukornak megfelelő édesítőt. Majd add hozzá a felfuttatott élesztőt, keverd össze és a 300 ml vízhez keverj 1 evőkanál fehérborecetet. Dagasztásnál 4 evőkanálnyi mazsolát adj hozzá, keleszd, majd sütés után még melegen kend meg mézzel a tetejét és hagyd kihűlni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Social Media Integration Powered by Acurax Wordpress Theme Designers
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers