0 termék 0Ft
Igen, idén megcsinálom – diétás újévi fogadalmak

Igen, idén megcsinálom – diétás újévi fogadalmak

ujevi-fogadalom-listaNeked is meg vannak a diétás újévi fogadalmaid? Le szeretnél dobni pár kilót, bevezeted a mozgást az életedbe, egészségesebben fogsz táplálkozni? Statisztikák szerint az újévi fogadalmak nagy része maximum a 2. hónapban megbukik, jönnek a kifogások, a halogatások, és végül a terv meghiúsul. Mi lenne, ha idén nem így történne? Még van időd, hiszen csak most kezdődött az újév! Fogalmazd át a céljaidat és vidd sikerre a diétát!

Miért van erre szükség?

A célok megvalósításához határidők kellenek, ez nem vitás, az, hogy idén lefogyok 10 kilót, az nem elég. A túlzások sem vezetnek sehova, tehát a januárban lefogyok 10 kilót nem reális. Gondold végig. 10 kilót felszedtél pár hónap leforgása, 1 év- 2 év alatt és szeretnél megszabadulni tőle mindössze 4 hét diétával? Ez nem egészséges a szervezet számára, plusz hatalmas kitartásra van szükség, hogy ezt el tudd érni, ha egyáltalán sikerül, és utána, amikor újra rendesen elkezdesz táplálkozni a kiéhezett tested raktározni fog mindent, amihez hozzájut. Inkább fogalmazz meg tartható célokat, tartson picit tovább a diéta, de legyen sikeres és tartós a fogyásod. Heti mínusz 0,5-1 kiló fogyás nem teszi próbára az akaratot, könnyedén tartható, és még egészséges is.

Diétás aranyszabályok 2013-ra

Le a finomított szénhidrátokkal!

szenhidratcsokkentett_taplalkozasA finomított szénhidrátok a cukrok, igen a barna cukor is az, a fehér lisztek, és az ezekből készült számos étel, pékáru.

Vásárolj teljes kiőrlésű kenyeret, zsemlét, és fogyaszd ezt reggelire, tízóraira, de uzsonnára, vacsorára a diéta alatt kerüld őket. Reggel bele fér, hiszen fel kell töltődnöd energiával, szükség van a szervezet számára a komplex szénhidrátokra, szükségtelen azonban a sok üres kalória, a cukrozott, csokis gabonapelyhek és pék sütik.

Próbáld ki a zabpelyhet, zabkorpát. Készíts reggelire poridge-ot, tejbe zabkását. Sőt, még sütéshez is használhatod.

Próbáld ki a szénhidrát csökkentett liszteket. A szénhidrát csökkentett lisztek igaz drágábbak, de diéta során úgysem eszel túl sok édességet, süteményt, azonban mikor néha már nagyon kívánod, akkor készíts ebből diétás nassolni valót! A szénhidrátcsökkentett lisztek energia tartalma közel azonos a fehér lisztekével, azonban tápanyagértéke különböző. Sok rostot és fehérjét tartalmaz, viszont kevés szénhidrátot. A rostoknak köszönhetően ezek a lisztek több vizet vesznek fel, így egyes süteményekhez jóval kevesebb is elég belőle. Telítenek, szintén rosttartalmuknak köszönhetően.

A cukrokat cseréld le természetes édesítőszerekre. A mesterséges édesítőszerekkel érdemes vigyázni. Egyesek aszpartamot tartalmaznak, melyek elméletileg a szervezet számára hevített állapotban károsak lehetnek. Más mesterséges édesítők változatlan állapotban ürülnek a szervezetből, azonban a legjobb választás, ami biztos, hogy óvja az egészségünket, azok a természetes édesítők. Xilitol, nyírfacukor, stevia, agave szirup, eritritol. Ezek mind természetes édesítőszerek, mesterséges adalékanyagoktól mentesek. Sütéshez, főzéshez tökéletesek, így bátran használhatod bármelyiket. Elkerülheted, hogy felesleges kalóriát juttass a szervezetedbe, és nem okoz vércukorszint ingadozást, ezáltal az inzulinszinted nem emelkedik hirtelen  nem leszel 1-2 óra múlva ismét farkas éhes. Nem mellesleg megelőzi a fogszuvasodást, és gyerekek is fogyaszthatják.

Táplálkozz változatosan.

Fogyassz sok idényzöldséget és gyümölcsöt nyersen. Ezeknek a vitamin tartalma magasabb, olcsóbbak, és nyersen fogyasztva sokkal egészségesebbek, nagyon jók köztes étkezésekre. Diéta során vacsorára már ne válassz gyümölcsöt.

Tejtermékeket se felejtsd el. Kalcium tartalmuknak köszönhetően a csontoknak, fogaknak is jót tesznek. Válaszd az alacsony zsírtartalmúakat, és cukormentesek. Gyümölcsös, ízesített joghurtokat natúr joghurtból elkészítheted otthon percek alatt. A cottage cheese, zsírszegény túró is jó választás.

A mértékletességre törekedj.

Tapasztald ki, hogy tudod elérni, hogy annyit egyél amennyi elég, ne annyit, amennyit kívánsz. Használj kisebb tányért, és amikor végeztél ne szedj még egyszer, várj egy kicsit, ha később is éhesnek érzed magad, akkor valószínűleg nagyon keveset ettél. Azonban ha érzed, hogy jól laktál, akkor ne szedj többet. Nem kell addig enni, amíg ki nem durransz. Próbálj meg ne nassolni. Főzés közben rengeteg extra kalóriát juttathatsz be a szervezetbe, ha mindenből csipegetsz, mindent megkóstolsz, és ez árt a diétának. Plusz a köztes étkezések legyenek kicsik, éppen, hogy egyél valamit. Az egyél, napi 5-ször elv nem azt jelenti, hogy 5 főétkezést iktatsz be. Inkább azt, hogy 5 kisebb étkezésed van. Ha a napi 3 rendes étkezést választod, akkor a köztes étkezéseket akár el is felejtheted.

Bár jónak tűnik, hogy igyunk étkezés közben sok folyadékot, és akkor azzal eltelünk, kevesebbet fogunk enni, azonban nem az a cél, hogy éheztesd a szervezeted, és az emésztésnek sem jó, ha annyi extra vizet juttatsz be étkezés közben a gyomrodba. Bőven elég, ha levest eszel. Használd ki a leveseket. Készítsd őket diétásan. Számos zöldségleves variáció ismert, melyek táplálóak, telítenek, és utána jóval kevesebbet eszel a fő fogásból.

dieta-fogyasA diéta mellé kötelező

Elcsépeltnek hangozhat, de nem az: diéta és mozgás elválaszthatatlan páros. Ahogy a táplálkozás a királyné, úgy a mozgás a király, és a királyságot csakis együtt építhetik fel! Ne feledd, mozogni kell, az egészségedért is, és a fogyás is gyorsabb, illetve az eredmény magáért beszél. Nem izmoktól mentes, petyhüdt comb, fenék, has fog nyáron a bikiniben jól mutatni, hanem a feszes has, a kerek popsi és a szép, narancsbőr mentes láb.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Animated Social Media Icons Powered by Acurax Wordpress Development Company
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers