0 termék 0Ft
Nyáron is egészségesen – a nyerő 9-es

Nyáron is egészségesen – a nyerő 9-es

Ötleted sincs mit főzz, mi az ami egészséges? Íme, 9 szuper élelmiszer melyeket, ha heti rendszerességgel fogyasztasz, nagy eséllyel veheted fel a harcot a szív és érrendszeri, keringési betegségek, az elhízás kockázata és egyéb fertőző betegségek ellen. .

Lazac

A lazac omega-3 zsírsav és D-vitamin tartalma magas, ami remek, főként a nyári hónapokban, hiszen a D-vitamin beépülésének napfényre van szüksége, így a nyári hónapokban, ha elegendő elő vitamint fogyasztasz szükségtelen a D-vitamin táplálék kiegészítő szedése. Az omega-3 zsírsavak segítenek megőrizni szíved egészségét, ráadásul a hal nagyon jó fehérje forrás, amellett, hogy könnyen emészthető, ezért a gyomrot sem terheli le.

lazac-recept

Hüvelyesek

A lazac, sovány húsok, sőt saláták remek kiegészítése bármelyik hüvelyes növényünk. Tudtad, hogy napi egy marék hüvelyes növény fogyasztásával fedezheted a szükséges rost bevitelt? E mellett magas a fehérje tartalmuk, ezért vegetáriánusoknak a hüvelyesek fogyasztása napi szinten kötelező, ráadásul magnézium és kalcium tartalma is jelentős. Nem szereted a zöldbab főzeléket? Próbáltad már párolva répával, brokkolival együtt?

hüvelyesek

Paradicsom

A kertben frissen szedett paradicsom íze páratlan, főleg, hogy tudjuk, hogy vegyszermentes. Ha teheted piacon, helyi termesztőtől szerezd be. A paradicsom titka a likopin, mely rákmegelőző ezért a paradicsomot magas antioxidáns tartalmú zöldségnek mondhatjuk. Ha nyersen égne tőle a gyomrod, akkor fogyaszd püré vagy paradicsomleves formájában.

paradicsom-egeszseges-taplalkozas

Édesburgonya

Az egyik legtöbb béta karotint tartalmazó zöldségünk az édesburgonya. Nagyon tökéletes növény, hiszen a krumplit teljesen kiválthatjuk vele, és így fedezhetjük napi A-vitamin szükségletünket. Ráadásul édes ízének köszönhetően a gyerekekkel is könnyen megszerettethető.

edesburgonya-receptek

Oliva olaj és olajos magvak

Tudom, elterjedt nézet, hogy a zsíros, olajos dolgok csakis a zsírpárnáinkat növeszti. Ez részben így is van, azonban fontos, hogy megfelelő zsírokat fogyassz rendszeresen. Az olíva olaj egyszeresen telítetlen zsírsavakban gazdag, melyek a szív és érrendszer egészségét vigyázzák. Az olajos magvak E-vitamin tartalma is megemlítendő. Nagy mennyiségben fogyasztva viszont mindkettő hízást okozhat. Az extra szűz olíva olaj salátára locsolva egészséges, olajos magvakból maximum egy marékkal fogyassz.

olajbogyo

Bogyós gyümölcsök

Végre itt a nyár, így a bogyós gyümölcsök szezonja is elérkezett. A bogyós gyümölcsök magas vitamin tatalmukkal remek antioxidánsok. Nemcsak az egészség miatt fontosak, a bőrödet is védheted, belülről segíti megelőzni a bőr korai öregedését, az apróbb ráncok megjelenését késlelteti, feszesen tart.

bogyos-gyumolcs

Görög joghurt és a sovány tejtermékek.

A görög joghurt kalcium és fehérje tartalma nagyon magas, ráadásul a nagy nyári melegben hűtve tökéletes nassolni való, ízesítheted bogyós gyümölcsökkel és természetes édesítővel, ha igazi finomságra vágysz. Zsírtartalma miatt 2 dl fogyasztása ajánlott, isteni krémes íze van. Ezen kívül válaszd a sovány tejtermékek fogyasztását.

gorok-joghurt

Brokkoli

Tudom, nem a legkedveltebb azok körében, akik nem éppen zöldségkedvelők, viszont ha párolod a brokkolit, akkor íze egészen lágy, nem túl erőteljes, tehát egyéb zöldségekkel fogyasztva szinte észre sem vehető, viszont nagyon egészséges. Ha szereted a brokkolit, akkor ne félj fogyasztani minél gyakrabban. Magas rost tartalmának köszönhetően segíti a bélrendszert tisztán tartani és védi a szervezetet a burjánzó sejtekkel szemben, tehát remek rákmegelőző hatása is van. Kell ennél több érv a brokkoli mellett?

brokkoli

Zabpehely

A zabpehely szintén rost tartalmával vívta ki a tiszteletet, ennek köszönhetően a lassan felszívódó szénhidrátok közé tartozik, glikémiás indexe alacsony. Tökéletes reggeli, vagy ebéd alapanyag, süteményeknél tökéletes liszt helyettesíthető. A zabpehely magas kalória tartalommal rendelkezik, azonban megszívja magát, így kevés kell belőle, és kevesebbet is fogyasztunk belőle, mert remekül laktat. Fogyaszd reggelire joghurtba keverve, vízzel vagy tejjel főzve poridzsként, vagy készíts zabpelyhes sütiket, zabpelyhes muffinokat belőle.

zabpehely

 

Legjobb diétás süti receptek!!!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Animated Social Media Icons Powered by Acurax Wordpress Development Company
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers