0 termék 0Ft
Forró Caprese mártogatós – mediterrán, sajtos élvezet

Forró Caprese mártogatós – mediterrán, sajtos élvezet

caprese-forronA caprese egy jellegzetes olasz íz világot hoz konyhánkba. A caprese (kápréze, kápríze) általában, mint saláta található meg az étlapokon, de használhatjuk szósznak, feltétnek is. A caprese-t mozzarella, paradicsom és bazsalikom alkotja. Jól hangzik igaz?

Mostanában esténként a hűvösebb időben valami forró vacsorára vágyom, az olasz konyhát imádjuk, viszont a jellegzetes olasz ételeknek az alapja tésztás, amit nem túl sűrűn fogyasztunk, vacsorára főleg nem. Így kipróbáltam egy receptkönyvben talált caprese mártogatóst, ha rá gondolok is összefut a nyál a számban. Isteni finom, a forró caprese szósz, aki sajtimádó, és szereti a mediterrán konyhát, bizonyára megérti, miért írom ezt.

Diétázók, egészséges életmódot, reformtáplálkozást követők, vagy egyszerűen lightos vacsit keresők most nyugodtan elidőzhettek itt ismét, mert bizony vacsinak is megállja a helyét a forró caprese szósz, de baráti összejövetelekkor sem árt egy nagy adagot tálalni belőle.

Forró Caprese szósz,mártogatós

30 dkg friss light mozzarella

3 paradicsom

3 evőkanál friss bazsalikom (vagy 1 evőkanálnyi szárított)

caprese-szoszA mozzarella sajtot aprítsd fel, a paradicsomokat mosd meg, majd vágd fel és távolítsd el a magját és a leveses részt, hogy biztosan ne ázzon el a caprese szósz, ez nagyon fontos.

Melegítsd elő a sütőt 180 fokra, majd egy kisebb hőálló edénybe tedd bele a mozzarella, a paradicsom és a bazsalikom mixet. Süsd 15 percig, majd grillezd meg a tetejét 2 percig, vagy addig, amíg a sajt buborékozni kezd, és arany barnává válik. Tálald azonnal, még forrón, szervírozhatsz mellé bármit, amit bele mártogatnál, akár párolt zöldség tetejére is kanalazhatod, vagy házi, szénhidrát csökkentett sajtos rudat is mártogathatsz bele.

Süthetsz ki mellé szénhidrát csökkentett pizza tésztát is, és mártogathatjátok azt is a caprese mártogatósba, egy a lényeg, hogy a szósz még jó forró legyen.

Ha igazán diétásra szeretnéd a vacsit, akkor répa, uborka, pritamin paprika csíkokat mártogass bele, vagy natúr, főtt édesburgonyára, csicsókára kanalazd rá.

 kép forrása: www.pinterest.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Social Media Icons Powered by Acurax Social Profile Design Experts
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers