0 termék 0Ft
Egészséges töltött padlizsán – egészséges ebéd  a családnak

Egészséges töltött padlizsán – egészséges ebéd a családnak

bolognais-padlizsanNagyon szeretem a zöldséges ételeket, főként a sült zöldségeket. A mellett, hogy egészségesek, tele vannak rostokkal, remekül lehet őket variálni. A zöldség lehet köret, vagy épp a főfogás, készülhet belőle előétel, leves, főzelék, rakott étel, tölthetjük, süthetjük, ránthatjuk, nyersen is fogyaszthatjuk, és idény szerint változik a kínálat. Szerencsére a zöldségek terén nem vagyok túl válogatós, és férjem is imádja a zöldséges ételeket, így nálunk a hűtő minimum felét a zöldségek töltik ki. A hűtőben jóval tovább elállnak – persze itt nem a hagymára gondoltam.

Most egy nyári kedvencet hoztam nektek, a töltött padlizsánt, amit könnyű elkészíteni, laktató, és akár már este elkészítheted, mert másnap is rá tudsz melegíteni. Nálunk ez fontos szempont mostanában, mert a férjem minden nap itthonról visz főtt ételt ebédre, így hétköznapokon olyan fogásokat kell kitalálnom, ami biztosan finom felmelegítve is.

Személyre szabott étrend készítés

A töltött padlizsánt tölthetjük zöldségekkel, vagy akár hússal is, én most egy finom, húsos verziót készítettem nektek. A mellett, hogy nagyon finom, még diétás is, természetes saláta körettel és nem krumplival fogyasztva. Mivel darált hússal töltjük, sajttal koronázzuk, így egy nagyon könnyű zöldsaláta köret pici fehérbor- vagy balzsamecettel bőven elég mellé.

Diétás töltött padlizsán hozzávalói

padlizsanos-receptek2 padlizsán

0,5 kg darált hús (pulyka, csirke)

3 fej hagyma, 1 gerezd fokhagyma

Olíva olaj, vagy kókuszzsír

Fél liter paradicsomlé

Fűszerek: só, bors, oregano, kakukkfű, majoranna, rozmaring, bazsalikom, szerecsendió, fahéj, koriander

150 gramm reszelt mozzarella vagy egyéb light sajt.

A padlizsánt alaposan mosd meg, vágd le a végét, és vágd hosszában félbe. Kapard ki a belsejét, sózd be, és tedd félre. Közben az apróra vágott hagymát kezdd el lepirítani, mikor már üveges, add hozzá a fokhagymát, pirítsd még 1 percig, majd mehet bele a darált hús. A darált húst sűrűn forgatva fehéredésig pirítsd együtt a hagymával, majd sózd és borsozd, és öntsd fel fél liter sűrű paradicsomlével. Ez után add hozzá a főszereket. A zöld főszerekből mehet bele gazdagon, szerecsendióból elég egy pici és a fahéjból is. Keverd el jó alaposan, fedd le és főzd majdnem készre. A csirke, pulyka darált hús hamar elkészül, 15-20 perc bőven elég neki, a sütőben még úgyis sülni fog. Menet közben kóstold meg, hogy elég sós, és ízletes e, és ha túl leveses, akkor ne tedd rá vissza a fedőt, hagyd hogy elfője a levet. De ne sűrűsítsd liszttel, vagy keményítővel és ne használj előre gyártott porokat, maradj a tartósítószer és ízfokozómentes, egészséges töltött padlizsánnál.

dietas-toltott-padlizsan

Amikor kész van a ragu, a padlizsánokat tedd egy olajozott aljú jénaiba, töltsd meg őket, és fedd le egy alufóliával. 180 fokon előmelegített sütőben süsd 40 percig, majd szurkáld meg picit a padlizsánt, hogy elég puha e, ha nem, akkor tedd még vissza, ha késznek érzed, akkor mehet a tetejére a sajt, és tedd vissza a sütőbe, amíg rá nem sül a sajt. Használhatsz grillt is.

Tipp: A padlizsánokat egy kicsit elő is sütheted, vagy grillezheted, amíg készül a ragu. A padlizsán kikapart belsejét én nem szoktam hozzá adni a raguhoz, de akár bele is teheted, illetve dúsíthatod gombával is. A megmaradt padlizsán darabokból egyéb zöldségekkel együtt zöldségpüré levest szoktam készíteni.

dietas-padlizsan

Még több padlizsános recept

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Animated Social Media Icons Powered by Acurax Wordpress Development Company
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers