0 termék 0Ft
5+1 tipp az emésztőrendszer nagytakarításához

5+1 tipp az emésztőrendszer nagytakarításához

Az emésztőrendszer időszakonkénti nagytakarítása nagyon fontos. Az egészséges táplálkozás mellett is lerakódhatnak méreganyagok a szervezetben, melyek apránként mérgezik az egészségünket belülről. A legtöbb betegség megszüntethető, vagy vissza fordítható, tünetei enyhíthetők, ha az emésztőrendszer megfelelően működik. Nem megfelelő táplálkozás, stresszes, rohanó életmód mellett az emésztőrendszer kipucolása még fontosabb.

Ilyenkor különösen ügyelni kell a máj és bélrendszer tisztítására. A máj, mint egy szűrő működik a szervezetben, minden, ami méreganyag lenne a szervezet számára, azt kiszűri, és részt vesz a legtöbb anyagcsere folyamatban. Amikor a máj telítődik, túl sok méreganyag kerül nap, mint nap a „keze alá”, akkor nem tudja ellátni feladatát, így a méreganyagok a véráramba kerülnek, és onnantól megindul romboló hatásuk. A bélrendszerrel ugyanez a helyzet, amikor a vastagbél falán lerakódik a sok salakanyag, nem csak az értékes tápanyagok felszívódását nehezíti, de toxikus anyagok is kerülhetnek a szervezetbe. Ezért nagyon fontos, hogy egészséges táplálkozással és mozgással megelőzzük ezt, vagy ha eddig nem tettük, akkor tisztítsuk meg szervezetünket. Az egészséges immunrendszer csak egészséges májműködéssel és bélflórával érhető el.

Azt azonban mindenképpen meg kell jegyeznem, hogy kismamák semmiképpen se kezdjenek méregtelenítő kúrába. A legjobb a terhesség előtt végrehajtani egy ilyet, de ha előtte nem tetted, akkor inkább halaszd későbbre.

  1. Méregtelenítő kúra

A legelső feladat, ami segít kipucolni az emésztőrendszert, egy jól megválasztott méregtelenítő kúra. A jó méregtelenítés tehermentesíti a májat, és kipucolja a bélrendszert. Ezáltal a szervezet fellélegzik, és új esélyt kap. A jó méregtelenítő kúra nem csak a léböjt kúra lehet, számos nagyon hatásos tisztító kúra ismeretes, mindenki kiválaszthatja, hogy a hétköznapjaiba melyiket tudja igazán beilleszteni. Amikor túl vagy a méregtelenítésen, a következő tippek akkor lesznek igazán hatásosak.

  1. Rostok

A lakosság fele kevés rostot fogyaszt a nem megfelelő táplálkozás miatt, holott az élelmi rostok elengedhetetlenek az egészséges bélflóra fenntartásához. Az oldhatatlan rostok segítenek, hogy mint ballaszt anyag, lepucolják a bélfalról a megtapadt, káros anyagokat, mintegy kiseprik a méreganyagokat. Figyelj oda a napi rostfogyasztásra. Rostban gazdag zöldségek, és komplex szénhidrátok elegendő rostot tartalmaznak.

  1. Probiotikumokegeszseges-eletmod

Nem elég a szervezetet kipucolni, karban is kell tartani, segíteni kell a bélrendszert, hogy újra megfelelően tudjon dolgozni. A probiotikumokkal a bélflóra jó, az egészséges működéshez elengedhetetlen baktériumait segítheted. Ezt táplálkozással úgy érheted el, ha minél több probiotikumot tartalmazó tejterméket fogy
asztasz, de gyorsítható a folyamat, ha tabletta formájában juttatod szervezetedet a megfelelő baktérium kultúrához, a probiotikumok kúraszerű szedésével. Tudj meg többet arról, mire érdemes figyelni a probiotikum alkalmazása során!

 

  1. Folyadék

A szervezet megfelelő hidratáláshoz minimum 2 liter folyadékot kell fogyasztani, ami természetesen növekedhet időjárástól, aktivitástól, nemtől, kortól függően. A szervezet méregtelenítéséhez is elengedhetetlen a sok-sok folyadék, a legjobb a szűrt víz, vagy méregtelenítést segítő gyógyteák, de ezeket csak időszakosan, kúraszerűen szabad alkalmazni. Ilyen például a máriatövis, zsúrló vagy csalántea.

  1. Cukor Stop

Valójában nem csak a kristálycukorról van szó, az összes gyorsan felszívódó szénhidrátot mellőzni kellene – cukrok, lisztek, tészták, péksütik. Helyettük komplex szénhidrátokban gazdag gabonákat érdemes fogyasztani, a cukrokat természetes édesítőszerre cserélni. A szervezetnek, így pl. a májnak is, szüksége van az antioxidánsokra, hogy egészségesen működjön, a finomított szénhidrátok azonban elárasztják szabadgyökökkel a szervezetet, megnehezítik a szervezet feladatát. Továbbá savasítják a szervezetet és a belekben erjedést idéznek elő, ami kiválóan kedvez a káros baktériumok elszaporodásának, ezáltal a méreganyagok felszívódása is nagyobb eséllyel történik meg a bélrendszeren keresztül.

A finomított szénhidrátok mellett a tartósított ételekről is le kell mondani, ezek is éppúgy leterhelik a szervezetet, mint a cukrok.

+1 Tipp

Tudom, nem erre számítasz, de ez bizony a mozgás! A táplálkozás mellett a mozgásra kiemelkedően figyelnünk kell, nem csak az alakformálás, vagy az egészséges keringés miatt. Mozgás közben izzadunk, és köztudott – vagy nem? – az izzadás az egyik legjobb méregtelenítés. Az aktív izzadás a leghatásosabb, tehát a mozgás, azonban szaunázással is nagyon jól rásegíthetsz a méregtelenítésre.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Social Media Icons Powered by Acurax Website Designing Company
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers