0 termék 0Ft
Szilvás gombóc  karfiolból – legdiétásabb szilvás gombóc recept

Szilvás gombóc karfiolból – legdiétásabb szilvás gombóc recept

Mivel a karfiolt tökéletesen lehet használni krumplipüré helyett, sőt például ízre a férjemnek sokkal jobban tetszett, mint a csicsóka vagy édesburgonya püré, szerinte közelebb áll a valósághoz :D, így gondoltam kipróbálom a szilvás gombócot is karfiolból. Nem bántam meg.

Eddig a szilvás gombóc édesburgonyával hódított nálunk, sokkal egészségesebb, mint az eredeti, krumplis társa, a karfiolos szilvás gombóc viszont még alak barátabb. Hozzáadott cukor nélkül, szénhidrát csökkentett liszttel, zabkorpával egyszerűen főnyeremény, és az íze egy az egyben ugyanolyan lett. Én sem hittem volna, de a karfiolt egyáltalán nem érezni rajta, ami tökéletes. Én nagy adagot készítettem, a receptben ez lesz benne, 4 személyre bőven sok.

Fitt szilvás gombóc karfiolból

Fél kiló karfiol – fagyasztottat használtam

2 tojás

2 ek. light margarin

1 csipet só

dia-wellness süteményliszt koncentrátum és bl55 fehér liszt keverve (70-30% arányban) -lehet fele felében is, de ha már egyszer újat próbáltam, akkor szerettem volna kipróbálni minél kevesebb ch-val, mert azért elég sok lisztet felvesz.

150 gramm Pirított zabkorpa

Szilva – én aszalt szilvát használtam, egy pici vízben ha felfőzöd, hogy puhább legyen még jobb

Fahéjas édesítő

A karfiolt főzd meg előre, puhára, alaposan csepegtesd le és hagyd teljesen kihűlni, hidegre.

Közben piríts le előre kb 150 gramm zabkorpát pici olajon egy serpenyőben, majd amikor aranybarna, öntsd fel kicsi vízzel- apránként adagold hozzá, ne legyen túl sok víz rajta, de hagyd hogy megszívja magát, ettől lesz puha. Az elején lehet majszosnak fog tűnni, majd összeáll, de lapos fakanál segítségével ahogy tovább pirítod szépen “elpárolog” a víz belőle. Tényleg figyelj a víz adagolásra, ha túl sok lesz, nem fog elpárologni. Lehet simán csak pirítani is, de így meg is puhul és nem lesz kemény, én így szeretem nagyon.

Miért jó a zabkorpa? Olvasd el, nagyon egészséges, és tökéletesen segíti a fogyást, életmód váltást.

Amikor hideg a karfiol add hozzá a tojást, csipet sót, margarint és végül kezdd el adagolni hozzá a lisztet, addig amíg szép, nem ragadós tésztát kapsz. Sok lisztet vesz fel, ne lepődj meg.

 

 

Amikor a tésztát összegyúrtad tedd lisztezett deszkára, sodord vékonyra és vágj 8-10 cm-es kockákat. Mindegyik kockára tegyél szilvát és fahéjas édesítőt, csippentsd össze négy sarkát és formázz belőle a kezeddel gombócot úgy, hogy mindenhol szépen takarja a szilvát. Sós, forrásban lévő vízben főzd pár percig, amíg fel nem jön a tetejére, majd forgasd bele a pirított zabkorpába. Nyírfaporcukorral, vagy akár vanília öntettel is isteni finom.

A karfiol nagyon alacsony szénhidrát tartalma, és a szénhidrát csökkentett lisztnek köszönhetően cukorbetegek is bátran fogyaszthatják, beleszámolva a napi szénhidrát fogyasztásba. Tejmentes, a margarinnak köszönhetően, így laktóz és kazein mentes.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Social Media Icons Powered by Acurax Website Redesign Experts
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers