Ülőmunkát végzőknek kötelező

Ülőmunkát végzőknek kötelező

Biztosan sokszor érezted már azt a bizonyos fájdalmat a hátadban, nyakadban, derekadban. Sokszor már akár 10 perc üléstől is jelentkezik. Erre a jelenségre bizony komoly figyelmet kell fordítani.

A gerincünkről tudni kell, hogy önmagában nem képes a súlyunkkal megbirkózni, de ebben segítenek neki a mély hátizmok, amik átveszik a terhelés egy részét járás, mozgás közben, fekvés közben pedig elernyednek, hiszen akkor a gerincre sem nehezedik terhelés.

Azonban amikor ülünk, a mély hátizmok nincsenek mozgásban, így a gerincre nagyobb teher nehezedik. Mindemellett, ha helytelen testtartás is párosul hozzá, akkor bizony a fájdalom is meglátogat minket.

Ülés közben, ha mondjuk olvasunk, írunk, fejünket sokszor lehajtva tartjuk, ezzel a nyaki részen keringési problémák léphetnek fel, ami egyenesen vezet a fejfájáshoz. Ha éreztél már tompa fejfájást, és nem tudtad mitől van, elképzelhető, hogy a keringési problémák okozták nálad is.

Ezekkel a tipikus tünetekkel nem csak az a gond, hogy kellemetlenek és ellehetetlenítik az ember napját, hanem hosszú távon bizony gerincproblémákat is okozhatnak: gerincsérv, gerincferdülés.

A gerinc leterheltségén kívül emésztési problémák is jelentkezhetnek, hiszen az anyagcsere lelassul és a méreganyagok ezáltal nem tudnak olyan ütemben távozni a szervezetből.

Halhattad már azt, hogy az ülőmunka össze függ a nagy fenékkel. Bizony van benne valami. Képzeld el, hogy egész nap ülsz, aztán beülsz valahova ebédelni, elmész egy moziba ahol ülsz, vagy a barátnőiddel beültök valahova meginni egy italt, majd hazamész, leülsz vacsorázni, aztán befekszel az ágyba. Bizony ilyen életmód mellett az alakot megtartani nagyon-nagyon nehéz, és pontos odafigyelést igényel. Ha nem változtatsz szokásaidon akkor a mozgásszegény életmód következményei is elérnek, illetve az elhízás sem fog elkerülni.

Ilyen inaktív életstílus mellett a szervezetnek nincs szüksége túl sok kalóriára, és minden egyes plusz kalória nagyon könnyen raktározódik a zsírpárnákban, hiszen semmi extra mozgás nem éri, nem kell felhasználnia a plusz bevitt energiát. A mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás mellett természetesen a narancsbőr is hűséges társsá válik és a visszér problémákkal is számolni kell.

Természetesen ez ellen tehetünk, akár már ma!

Első körben figyeljünk oda  a helyes táplálkozásra. Nagyon fontos, hogy teljes értékű ételeket fogyasszunk, figyelve a kalória bevitelre.

Végezzünk tornát napi többször is.
Fontos átmozgatni  a nyak, a hát, a derék izomzatát, a lábakat. Ne sajnáljuk az időt erre.
A nap többi részében amikor a munka miatt már nem szükséges az íróasztalnál ülni igyekezzünk úgy alakítani a programot, hogy aktívabb életet éljünk. Menjünk a boltba gyalog, a gyerekekért az iskolába gyalog, a munkahelyre gyalog, vagy biciklivel, sétáljunk a parkban, játszunk a gyerekekkel az udvaron, fogócskázzunk, tollasozzunk, a lényeg, hogy mozogjunk.
Illetve kötelezően minden napra minimum 30-60 perc intenzívebb mozgást is be kell iktatni. Ezzel fokozzuk az anyagcserét, kalóriát használunk el. Az egyik leghatásosabb mód ha edzésünket intervallumos edzéssel kombináljuk

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Animated Social Media Icons Powered by Acurax Wordpress Development Company
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers